"שיחת טוש": ילדי 'מדעים ויהדות' לומדים לפתור קונפליקטים – בדרך נעימה ובוגרת
בעידוד הרב נורדמן ובזכות צוות חינוכי מחויב וערכי – בבית הספר "מדעים ויהדות" מקנים לתלמידים כלים להתמודדות עצמאית ומכבדת, דרך מיומנות "שיחת טוש" שמחנכת להקשבה, רגש ואחריות.
בבית הספר "מדעים ויהדות" בחדרה, ממשיכים לטפח ערכים לצד מיומנויות חיים – והפעם עם כלי ייחודי ומשמעותי: "שיחת טוש". מדובר במיומנות שמקנה לתלמידים דרך עצמאית, רגועה ומכבדת להתמודדות עם חילוקי דעות ומריבות – מבלי למהר לערב מבוגר.
במסגרת התהליך שמובילה היועצת החינוכית מלכי, לומדים הילדים כיצד לנהל שיחה שקולה – תוך הקשבה, ביטוי רגשות, קבלת אחריות וחיפוש פתרון משותף. כל זאת בעזרת "טוש" סמלי, שמועבר מהילד שמדבר לזה שמאזין – כסמל להקשבה אמיתית וכבוד הדדי.
מלכי, היועצת, מספרת: "ראינו עד כמה כלי פשוט יכול לייצר שינוי גדול. הילדים לומדים להקשיב, לבטא את עצמם ולפתור קונפליקטים מתוך כבוד לאחר. זה מרגש לראות את השיח המתבגר שנוצר ביניהם."
מנהלת בית הספר, גילה נהרי, מוסיפה: "העולם הערכי הוא לב העשייה שלנו. אנחנו מאמינים כי לצד הישגים לימודיים, עלינו לתת לתלמידים גם כלים לחיים – לבניית אקלים חברתי בריא ובטוח. 'שיחת הטוש' היא דוגמה נהדרת לכך."
הרב בן ציון (בנצי) נורדמן, יו"ר "מדעים ויהדות", בירך על המהלך: "זו עשייה חינוכית מהלב. תלמיד שיודע להתמודד נכון עם קושי – הוא תלמיד חזק. שאפו לצוות על היוזמה החשובה הזו."
בבית הספר מבטיחים להמשיך ולטפח מיומנויות רגשיות וחברתיות כחלק בלתי נפרד מחינוך שלם – המשלב בין מצוינות אישית, ערכים ואהבת אדם.


