תלמידי תיכון יש״י פתחו את השנה בפעילות מפגשי שיא "ניצוץ: שיעור אחר"
תלמידי תיכון יש״י – בחדרה פתחו את שנת הלימודים החדשה בסדרה של מפגשי שיא במסגרת תכנית "ניצוץ: שיעור אחר", שבמהלכה מתנדבים ואנשי מקצוע מגיעים להעביר שיעורים בתחומים נבחרים מעבר לסילבוס הרגיל.
השנה, המחזור הראשון כלל מגוון מרצים ומדריכים בתחומים שונים ומרתקים ביניהם: אריק קושניר – הקשר שבין הנדסה וטכנולוגיה לשמירה על איכות הסביבה, חני לאוגומר – "המבט תמיד קדימה", יורי הירשפלד – "הבה נשתעשע ונשבץ", מירי כהן – "כישורי חיים שהלוואי שהייתי יודעת כילדה", רונן וולפסון – יוצרים חדשנות, רינת גמליאל וליז איינס – "לגלות את האור שבי", שלום גינזבורג – "עולם העסקים – ניצוץ של העצמה אישית ועסקית"
המפגשים התקיימו במספר מוקדים ייחודיים בעיר ובאזור: בחוף סירונית בנתניה, ב "פלאנט" נתניה, במתחם הוילג' חדרה ובמרכז היזמות "ירוק". כל מקום נבחר בקפידה כדי להוסיף ממד סביבתי/קהילתי וליצור חוויית למידה מעשירה ויוצאת דופן.
מנהלת בית הספר חגית אביר: "התחלנו את שנת הפעילות שלנו במסגרת תכנית 'ניצוץ' אחר' מתוך מחויבות אמיתית לחינוך חווייתי, מעשיר ומשמעותי. כשאנחנו מזמינים את תלמידינו למפגשים מעבר לכיתת הלימוד – אנו פותחים להם אופק חדש, מרחב בו הם לומדים לא רק ידע אלא גם מיומנויות חיים, חשיבה יצירתית, ולמידת עמוקה. תודה למרצים שהגיעו מטעם 'ניצוץ שיעור אחר' שהגיעו פגשו אותנו והחכימו. תודה לתלמידים שלנו – על ההשתתפות ההתרגשות והתעניינות."
מנכ"ל בית הספר הרב בן ציון נורדמן: "בית ספר תיכון יש״י , ממשיך בהובלת חגית אביר, להוביל בשדה החינוך בהצעת הזדמנויות אמיתיות לתלמידים. מפגשי ‘ניצוץ’ הם דוגמה חיה לכך: לא רק ללמוד חומר – אלא לחוות, להעמיק, לשאול ולגלות. אני גאה בכל תלמיד ותלמידה, במנהלת ובצוות ההוראה, ובשותפים החיצוניים שהצטרפו לתהליך המיוחד הזה. נמשיך להאמין בכם, להשקיע בכם – ולראות אתכם פורחים."
"היוזמה של מפגשי "ניצוץ: שיעור אחר" – משקפת את החזון של תיכון יש״י – חזון שכולו – שילוב של מצוינות במקצועות, ערכים יהודיים, חדשנות ויצירתיות. השנה החדשה נפתחה, עם רוח מחודשת, עיניים פקוחות וצעדים משמעותיים על ציר ההצלחה האישית, הלימודית והקהילתית. אנו נרגשים להמשיך וללוות את התלמידים בדרך – עם אמון, עם השראה, ועם רצון לראות אותם עושים – לא רק למען עצמם – אלא למען העולם שסביבם". סיכם: הרב נורדמן.