נפרדים ממחזור תשפ"ו: תיכון יש"י שש-שנתי חדרה חגג את סיום דרכם של בוגרי י"ב
רגעים של גאווה, התרגשות וסיכום מסע חינוכי משמעותי: תלמידי שכבת י"ב בתיכון יש"י שש-שנתי בחדרה ציינו את סיום לימודיהם בטקס מרגש, שסיכם שנים של עשייה, צמיחה, הישגים וערכים.
"כִּי מַלְאָכָיו יְצַוֶּה לָּךְ לִשְׁמָרְךָ בְּכָל דְּרָכֶיךָ. ה' יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם."
ברוח פסוק זה נפרדו השבוע תלמידי שכבת י"ב בתיכון יש"י שש-שנתי בחדרה מבית הספר שהיה עבורם בית שני במשך שנים רבות. בטקס חגיגי ומרגש, שנערך בנוכחות תלמידים, הורים, אנשי חינוך ואורחים מכובדים, צוין סיומו של פרק משמעותי בחייהם ופתיחתה של דרך חדשה, מלאה בהזדמנויות, אתגרים והגשמה.
האירוע התקיים במעמד ראש עיריית חדרה ניר בן חיים, מנהלת אגף החינוך אסנת חכמון, מנהלת החינוך העל-יסודי בר חן, יו"ר תיכון יש"י הרב בן ציון נורדמן, צוותי החינוך, ההורים ובני המשפחה, אשר הגיעו לחלוק כבוד לבוגרים ולחגוג יחד את אחד הרגעים המרגשים והמשמעותיים בחייהם.
מאחורי טקס הסיום עומדת שנה נוספת של עשייה חינוכית ענפה, השקעה בלתי פוסקת, הישגים לימודיים מרשימים, פעילות חברתית וקהילתית משמעותית וליווי אישי של כל תלמיד ותלמידה. לאורך השנים זכו הבוגרים לחינוך המשלב מצוינות, ערכים, אחריות אישית, אהבת האדם ומעורבות בקהילה – ערכים המלווים אותם גם עם סיום לימודיהם.
במהלך הערב נשמעו דברי ברכה מרגשים, הוקרנו סרטוני סיכום, הוענקו תעודות לבוגרים והוצגו רגעים מיוחדים מהדרך הארוכה שעברו יחד. לצד השמחה והגאווה, ניכרה גם התרגשותם של אנשי הצוות החינוכי, אשר ליוו את התלמידים במסירות, באמונה ובאהבה לאורך שנות לימודיהם. מחנכי השכבה, חני פטליאר ותלם חזן, זכו להערכה רבה על עבודתם המסורה ועל הליווי האישי שהעניקו לתלמידים.
במשך שלוש שנים רצופות ליוו המחנכים את תלמידי השכבה במסירות, באכפתיות ובאמונה, היו עבורם כתובת, אוזן קשבת ומקור השראה, וסייעו להם לצלוח את האתגרים ולהגיע אל רגע הסיום כשהם בשלים, בוגרים ומוכנים להמשך דרכם. תיכון יש"י שש-שנתי ממשיך לבסס את מעמדו כמוסד חינוכי מוביל, הרואה בכל תלמיד עולם ומלואו ופועל מתוך מחויבות למצוינות לצד חינוך לערכים, אחריות, נתינה ואהבת הארץ.
אחד ממאפייניו הייחודיים של בית הספר הוא קהילת הבוגרים הפעילה, הממשיכה ללוות את התלמידים גם לאחר סיום לימודיהם. בית הספר רואה בבוגריו חלק בלתי נפרד ממשפחת יש"י ומעניק להם ליווי, הכוונה ותמיכה גם בשנים שלאחר סיום התיכון – בשירות משמעותי בצה"ל ובשירות הלאומי, בהכוון תעסוקתי ובהכוונה ללימודים והשכלה גבוהה. תפיסה זו מחזקת את תחושת השייכות ומעניקה לבוגרים רשת תמיכה משמעותית גם בהמשך חייהם.
חגית אביר, מנהלת תיכון יש"י שש-שנתי: "ערב הסיום הוא אחד הרגעים המרגשים ביותר במערכת החינוך. מאחורי כל בוגר ובוגרת עומדות שנים של למידה, צמיחה, התמודדות והצלחה. אני גאה בכל אחת ואחד מהתלמידים שלנו, על הדרך שעברו ועל האנשים שהפכו להיות.
"תודה גדולה לצוות החינוכי, להורים ולכל השותפים לדרך. אנו נפרדים היום ממחזור נפלא ומאחלים לבוגרינו הצלחה רבה בכל מסלול שבו יבחרו, מתוך אמונה בעצמם ומתוך הערכים שספגו כאן בבית הספר." סיכמה אביר
אנה גולן, יו"ר ועד ההורים: "כהורה לבוגרי בית הספר וכמי שמלווה מקרוב את העשייה החינוכית לאורך השנים, אני יכולה לומר בגאווה גדולה שהילדים שלנו יוצאים היום לחיים כשהם מצוידים בידע, בערכים, בכלים ובביטחון עצמי. הצוות החינוכי העניק להם בסיס איתן להמשך הדרך, וכעת הגיע הזמן לסמוך עליהם, להאמין בהם ולאפשר להם לפרוש כנפיים. אני בטוחה שהם ימשיכו להביא כבוד למשפחותיהם, לבית הספר ולעיר חדרה."
הרב בן ציון נורדמן, יו"ר תיכון יש"י: "טקס הסיום הוא רגע של סיכום והתחלה חדשה כאחד. בכל שנה מחדש אנו מתרגשים לראות דור צעיר, איכותי וערכי יוצא מכאן אל העולם הגדול. ההישגים החשובים ביותר אינם רק הציונים והתעודות, אלא בני האדם שצמחו כאן – צעירים בעלי דרך ארץ, אחריות, ערכים ושאיפות."
"אני מבקש להודות למנהלת חגית אביר, לצוות החינוכי המסור ולהורים על השותפות המלאה לאורך השנים. לבוגרים היקרים אני אומר – צאו לדרך באמונה, בענווה ובנחישות, המשיכו לחלום, להעז ולהצליח, וזכרו תמיד כי בית הספר ימשיך להיות הבית שלכם גם בעתיד." סיכם נורדמן
טקס הסיום הסתיים במחיאות כפיים נרגשות, בחיבוקים, בדמעות של שמחה ובתחושת סיפוק וגאווה גדולה. עבור הבוגרים זהו סיום של תקופה משמעותית, אך גם תחילתו של פרק חדש ומבטיח.
אמנם שערי התיכון נסגרו מאחוריהם בסיום הטקס, אך הדלת של תיכון יש"י תישאר פתוחה עבורם תמיד. קהילת הבוגרים, הצוות החינוכי והמשפחות ימשיכו ללוות אותם בדרכם החדשה, מתוך אמונה גדולה ביכולתם להצליח, להוביל, לתרום ולהגשים כל חלום. בהצלחה לבוגרי מחזור תשפ"ו – העתיד כבר מחכה לכם.

















